Suplementacja witaminy D i D3. Jak zacząć?

Suplementacja witamin jest bardzo ważną kwestię. Witaminy mają pozytywny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. W przypadku zbyt dłużej ilości przyjmowanych suplementów może również nieść negatywne konsekwencje. Od urodzenia dostarczana jest najmłodszym witamina d. Jest ona odpowiedzialna za budowanie tkanki kostnej oraz regulowanie gospodarki wapniowo- fosforowej. Jak widać, jest niezwykle potrzebna, gdyż pozwala małemu organizmowi zapewnić właściwy rozwój. Rodzice powinni pamiętać o codziennym dostarczaniu noworodkom i niemowlętom właściwej dawki. W przypadku strasznych osób witaminę tę znajdziemy w rybach, jajach czy serach.

Występowanie jej w powyższych pokarmach nie wymaga dodatkowego podawania. Zbyt mały poziom witaminy d3 w organizmie może prowadzić do krzywicy czy obniżenia odporności. Formą witaminy d jest również witamina d3. Buduje ona kości i zęby. Dodatkowo ułatwia wchłanianie fosforu i wapnia, a także pomaga w funkcjonowaniu układu nerwowego. Zbyt niska ilość witaminy d w organizmie negatywnie wpływa na jego funkcjonowanie. W celu rozpoznania czy niedobór występuje, należy się bacznie obserwować. Możemy go rozpoznać poprzez następujące symptomy: brak apetytu, nudności, bezsenność, bóle głowy czy wzmożone pragnienie. W lecie łatwiej zadbać o jej właściwy poziom, gdyż słońce powoduje jej uaktywnienienie. Dodatkowo należy przyjmować gotowane ryby i tłuste ryby, które dostarczają ogromne ilości tej witaminy.